Karina Smrkovsky nieuw Hoofd Communicatie, PR & Marketing Groninger Museum

2 september 2015

Met ingang van 1 september 2015 is Karina Smrkovsky Hoofd Communicatie, PR & Marketing bij het Groninger Museum. Zij volgt hiermee Josee Selbach op, die na 32 jaar afscheid heeft genomen van het museum en met pensioen is gegaan.

Karina Smrkovsky was werkzaam bij Organisation in Design in Utrecht waar zij verantwoordelijk was voor de PR en Communicatie van het internationale designevenement Ventura Lambrate in Milaan en ook de Public Relations verzorgde voor grote ontwerpers en labels. Daarvoor werkte zij ruim 8 jaar als communicatiemanager en projectleider bij Premsela, Nederlands Instituut voor Design en Mode in Amsterdam en was zij werkzaam bij Het Nieuwe Instituut in Rotterdam. Smrkovsky studeerde Communicatie- & Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen en Grafische Vormgeving aan Academie Minerva in Groningen.

Andreas Blühm, directeur van het Groninger Museum: ‘Wij zijn blij met de aanstelling van Karina als Hoofd Communicatie, PR en Marketing. Wij zijn ervan overtuigd dat zij deze sleutelfunctie binnen het museum met verve zal vervullen en wensen haar daarbij veel succes toe.’

  • Karina Smrkovsky, foto: Kees van de Veen