Deze website maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikersbeleving. Lees onze cookieverklaring

Naar hoofdinhoud

Veelgestelde vragen over tickets

Tickets kopen

Het is verplicht om online tickets te bestellen via onze ticketshop. Je krijgt de tickets dan per e-mail opgestuurd. Online tickets hebben een tijdslot en dat geeft ons een belangrijk inzicht in de bezoekersstromen. We kunnen namelijk slechts een beperkt aantal mensen per tijdslot toelaten. Zo kunnen we een verantwoord bezoek, volgens het protocol van de RIVM en de Museumvereniging, mogelijk maken. Het kan dus zijn dat tijdsloten uitverkocht raken, vooral in het weekend. Door een online ticket te kopen voor een bepaald tijdslot, ben je verzekerd van museumtoegang op dat moment.

Een tijdslot is de tijdsperiode van een half uur waarin je arriveert. Ben je eenmaal binnen, dan kun je als je wilt tot sluitingstijd blijven.

Je kunt de tickets betalen via iDEAL, creditcard (MasterCard, Visa, American Express).

Ja, je kunt de tickets ook scannen vanaf je smartphone.

Jazeker, het scanapparaat scant ook tickets op de telefoon.

Op dit moment is dit nog niet mogelijk. We werken aan een oplossing hiervoor.

Ja. Bestel je ticket via http://www.groningermuseum.nl/tickets. We werken met tijdsloten. Je geeft bij je bestelling aan welke kortingskaart je hebt.

Bankgiro Loterij VIP-KAART
Bestel voor iedereen die gebruik maakt van de BankGiro Loterij VIP-KAART een apart ticket.

Kortingskaart mee
Je bent verplicht om ook je kortings- of lidmaatschapskaart mee te nemen naar het museum (een kopie op telefoon of print geldt niet). Zonder deze kaart kunnen wij geen toegang geven.

Je tijdslot duurt een half uur, dit is je starttijd en staat op het ticket. Daarna mag je tot sluitingstijd in het museum blijven.
Heb je gekozen voor een tijdslot van 10.00 – 10.30 uur, dan word je tussen 10.00 uur en 10.30 uur in de entreehal van het museum verwacht. Ben je eenmaal voorbij de toegangscontrole, dan mag je zo lang blijven als je wilt. We hopen dat het op deze manier niet te druk wordt in de entreehal.

De geldigheid van je ticket staat op het ticket, net als je naam en het tijdslot waarop je welkom bent. Zorg je dat je op tijd in het museum bent?

Er gaat iets niet goed

Soms is er overmacht, maar kom je toch op een ander moment dan is aangegeven, dan kunnen we niet garanderen dat je naar binnen kunt.

Dit kan alleen met een geldig ticket. Probeer zelf online een ticket te kopen voor het gekozen tijdstip.

Nee, online gekochte tickets kunnen niet geruild of gerestitueerd worden.

Heb je op de dag van je bezoek gezondheidsklachten, voel je je ziek of is een van je huisgenoten ziek, neem dan contact op met het museum via 050-3666555 of service@groningermuseum.nl. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur en in het weekend van 10.00-17.00 uur.

Voorkom dit en bekijk vóór je een betaling doet of de hele bestelling klopt.

Op de meeste smartphones opent een PDF document automatisch als je er op klikt. Als dit niet zo is, controleer of je Adobe Reader op je pc of telefoon hebt. Je kunt dit programma gratis downloaden en PDF-documenten mee openen en printen: https://get.adobe.com/nl/reader/.

Scan je ticket vanaf je telefoon. Wil je de tickets toch printen, controleer of je Adobe Reader op je pc hebt. Je kunt dit programma gratis downloaden en PDF-documenten openen en printen: https://get.adobe.com/nl/reader/.

Lukt het nog niet? Probeer dan eens een andere browser (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer).

Controleer zo nodig:

- of je pop-up blocker is uitgeschakeld;

- of de printer is aangesloten, goed is verbonden, aanstaat en papier heeft;

- of de cartridges (zwart-wit en kleur) inkt hebben en goed werken. Als je er niet zeker van bent of je inkt hebt, druk dan een testpagina af (bijv. een e-mail of foto).

Start eventueel de computer opnieuw op.

Of vraag of iemand ander de tickets voor je wil printen.

Nee, dit is niet mogelijk.

Check het volgende:

  • Misschien is de e-mail met tickets in je spambox of map met ongewenste mail terechtgekomen. Tip: bij Gmail zit dit soort mails vaak in de map met spam of reclame;
  • Misschien zit er een typefout in je e-mailadres. Neem contact via service@groningermuseum.nl, dan kijken we of we het kunnen corrigeren en de tickets opnieuw toesturen;
  • Door allerlei redenen kan er soms vertraging ontstaan in het verzenden. Controleer je mail na een poosje.

Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:

  • Check nogmaals of je alle gegevens correct hebt ingevuld;
  • Heb je het vakje ‘ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ aangevinkt?’;
  • Betaal je met een creditcard, vergeet dan niet de CVC code ook in te vullen;
  • Soms helpt het om gebruik te maken van een andere browser;
  • Heb je niet genoeg saldo, of wordt de betaling geweigerd door de creditcardmaatschappij? Probeer het opnieuw, eventueel met een andere kaart.

Let op: voorkom dubbele betalingen en controleer eerst of de betaling gelukt is, voordat je een nieuwe poging doet.

Als je geen tickets hebt ontvangen, stuur dan een mail naar service@groningermuseum.nl. Vermeld in deze mail je naam, telefoonnummer, het soort tickets, de datum van de tickets en stuur ajb een bankafschrift mee.

Ja, ieder online ticket geeft slechts één keer toegang en alle online tickets moeten gescand worden.

Het belangrijkste op het online ticket zijn de barcode en het barcodenummer. Als die goed leesbaar zijn, kun je de online tickets gebruiken.

Zorg bij een geprint ticket van tevoren dat de witruimte tussen de streepjes van de barcode niet is dichtgelopen. Is dit wel het geval, print je ticket dan opnieuw.

Je kunt het ticket ook scannen vanaf je smartphone in de entreehal van het museum.

Op ieder online ticket staat een unieke barcode die je bij de toegangscontrole moet scannen. Je kunt de code op het ticket maar één keer scannen. Nadat de barcode is gescand kan het ticket of een kopie hiervan niet meer gebruikt. Is de code nog niet gescand, dan is het ticket gewoon te gebruiken.

Nee, een kopie van deze passen kun je in geen enkel museum gebruiken. De Museumkaart en BankGiro Loterij VIP-KAART verplichten ons om de echte pas te scannen en controleren.

Ja dat kan, maar de begeleider moet ook een tijdslot reserveren, zodat we precies weten hoeveel mensen er in het museum zijn. Dit gratis ticket reserveer je op https://www.groningermuseum.nl/tickets door te kiezen voor de optie ‘Ik heb al een kaartje’.

Nee, dit is niet mogelijk.

Ja, dan moet. Dit ticket koop je ook op https://www.groningermuseum.nl/tickets, door te kiezen voor de optie ‘Ik heb 25% korting’ of ‘Ik heb al een kaartje’.

De kassamedewerker vraagt om je voucher of kortingsmail te tonen.

Nee, het is helaas niet mogelijk om online tickets te kopen met een VVV-bon.

Heb je nog andere vragen, mail dan naar service@groningermuseum.nl of bel naar: +31 (0)50 3666555.