Veelgestelde vragen over tickets
Tickets kopen
Is een online ticket verplicht?
Wij adviseren je om je ticket online te reserveren. Zo ben je zeker van toegang op het tijdstip van jouw voorkeur. Je kunt echter ook bij de kassa van het museum een ticket kopen.
Wat is een tijdslot?
Een tijdslot is de tijdsperiode waarin je arriveert. Ben je eenmaal binnen, dan kun je als je wilt tot sluitingstijd blijven.
Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt de tickets betalen via iDEAL, creditcard (MasterCard, Visa, American Express en Paypal).
Ik heb geen printer, kan ik wel gebruikmaken van een online ticket?
Ja, je kunt de tickets ook scannen vanaf je smartphone.
Kan ik de tickets vanaf mijn telefoon scannen?
Jazeker, het scanapparaat scant ook tickets op de telefoon.
Ik heb geen printer en géén mobiele telefoon, hoe kan ik zonder kassa toch aan tickets voor het museum komen?
Koop je tickets dan aan de kassa.
Moet ik ook een online ticket kopen als ik een kortings- of lidmaatschapskaarten als Museumkaart, VriendenLoterij VIP-KAART, een Vriendenpas, een JuniorClubpas, een ICOMkaart of Rembrandtpas heb?
Ja. Bestel je ticket via http://www.groningermuseum.nl/tickets. We werken met tijdsloten. Je geeft bij je bestelling aan welke kortingskaart je hebt.
Kortingskaart mee
Je bent verplicht om ook je kortings- of lidmaatschapskaart mee te nemen naar het museum (een kopie op telefoon of print geldt niet). Zonder deze kaart kunnen wij geen toegang geven.
Wat is mijn tijdslot en hoe laat begin ik?
Je tijdslot duurt een uur, dit is je starttijd en staat op het ticket. Daarna mag je tot sluitingstijd in het museum blijven.
Heb je gekozen voor een tijdslot van 10.00 – 11.00 uur, dan word je tussen 10.00 uur en 11:00 uur in de entreehal van het museum verwacht. Ben je eenmaal voorbij de toegangscontrole, dan mag je zo lang blijven als je wilt.
Wanneer is mijn ticket geldig?
De geldigheid van je ticket staat op het ticket, net als je naam en het tijdslot waarop je welkom bent.
Er gaat iets niet goed
Ik kom later of eerder dan op mijn ticket staat, mag dat?
Soms is er overmacht, maar kom je toch op een ander moment dan is aangegeven, dan kunnen we niet garanderen dat je naar binnen kunt.
Ik heb een online ticket, maar kom met een extra persoon. Kan hij/zij op dezelfde tijd naar binnen?
Dit kan alleen met een geldig ticket. Probeer zelf online een ticket te kopen voor het gekozen tijdstip of koop een extra ticket bij de kassa.
Kan ik de gekochte tickets retourneren of ruilen?
Nee, online gekochte tickets kunnen niet geruild of gerestitueerd worden.
Heb je op de dag van je bezoek gezondheidsklachten, voel je je ziek of is een van je huisgenoten ziek, neem dan contact op met het museum via 050-3666555 of service@groningermuseum.nl. We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 09.00 – 17.00 uur en in het weekend van 10.00-17.00 uur.
Wat als ik een fout heb gemaakt bij het doen van een bestelling?
Het is niet mogelijk om geld terug te krijgen als er een fout is gemaakt in een online bestelling.
Ik kan mijn ticket niet openen, wat nu?
Op de meeste smartphones opent een PDF document automatisch als je er op klikt. Als dit niet zo is, controleer of je Adobe Reader op je pc of telefoon hebt. Je kunt dit programma gratis downloaden en PDF-documenten mee openen en printen: https://get.adobe.com/nl/reader/.
Ik kan mijn tickets niet printen, wat nu?
Dat geeft niet, je kunt de tickets ook vanaf je mobiel scannen.
Kan ik verlopen tickets ruilen of retourneren?
Nee, dit is niet mogelijk.
Ik heb mijn ticket niet gekregen, maar het geld is wel van mijn rekening afgeschreven.
Check het volgende:
- Misschien is de e-mail met tickets in je spambox of map met ongewenste mail terechtgekomen. Tip: bij Gmail zit dit soort mails vaak in de map met spam of reclame;
- Misschien zit er een typefout in je e-mailadres. Neem contact via service@groningermuseum.nl, dan kijken we of we het kunnen corrigeren en de tickets opnieuw toesturen;
- Door allerlei redenen kan er soms vertraging ontstaan in het verzenden. Controleer je mail na een poosje.
Ik heb alles op de ticketsite ingevuld, maar ik word niet doorgestuurd naar de betaalpagina.
Hier kunnen verschillende redenen voor zijn:
- Check nogmaals of je alle gegevens correct hebt ingevuld;
- Heb je het vakje ‘ik ga akkoord met de algemene voorwaarden’ aangevinkt?’;
- Betaal je met een creditcard, vergeet dan niet de CVC code ook in te vullen;
- Soms helpt het om gebruik te maken van een andere browser;
- Heb je niet genoeg saldo, of wordt de betaling geweigerd door de creditcardmaatschappij? Probeer het opnieuw, eventueel met een andere kaart.
Let op: voorkom dubbele betalingen en controleer eerst of de betaling gelukt is, voordat je een nieuwe poging doet.
Ik heb mijn ticket niet ontvangen, wat nu?
Als je geen tickets hebt ontvangen, stuur dan een mail naar service@groningermuseum.nl. Vermeld in deze mail je naam, telefoonnummer, het soort tickets, de datum van de tickets en stuur ajb een bankafschrift mee.
Wij komen met meerdere personen, moeten we de tickets allemaal apart tonen?
Ja, ieder online ticket geeft slechts één keer toegang en alle online tickets moeten gescand worden. Dat kan vanaf je telefoon, maar je mag ook printen.
Mijn tickets zijn niet duidelijk geprint, kom ik nu het museum niet in?
Het belangrijkste op het online ticket zijn de barcode en het barcodenummer. Als die goed leesbaar zijn, kun je de online tickets gebruiken.
Zorg bij een geprint ticket van tevoren dat de witruimte tussen de streepjes van de barcode niet is dichtgelopen. Is dit wel het geval, print je ticket dan opnieuw.
Je kunt het ticket ook scannen vanaf je smartphone in de entreehal van het museum.
Wat gebeurt er als ik een kopie van mijn tickets maak?
Op ieder online ticket staat een unieke barcode die je bij de toegangscontrole moet scannen. Je kunt de code op het ticket maar één keer scannen. Nadat de barcode is gescand kan het ticket of een kopie hiervan niet meer gebruikt. Is de code nog niet gescand, dan is het ticket gewoon te gebruiken.
Mag ik een kopie van mijn Museumkaart of VriendenLoterij VIP-kaart die ik op mijn telefoon heb staan gebruiken?
Nee, een kopie van deze passen kun je in geen enkel museum gebruiken. De Museumkaart en VriendenLoterij VIP-KAART bijvoorbeeld, verplichten ons om de echte pas te scannen en te controleren.
Mag de begeleider van een mindervalide persoon gratis naar binnen?
Ja dat kan, maar de begeleider moet ook een tijdslot reserveren, zodat we precies weten hoeveel mensen er in het museum zijn. Dit gratis ticket reserveer je op https://www.groningermuseum.nl/tickets door te kiezen voor de optie ‘Ik heb al een kaartje’.
Kan ik de datum van mijn online ticket achteraf veranderen?
Nee, dit is niet mogelijk.
Ik doe mee met een kortingsactie en heb 25% korting of mag gratis, moet ik online een ticket kopen?
Ja, dan moet. Dit ticket koop je ook op https://www.groningermuseum.nl/tickets, door te kiezen voor de optie ‘Ik heb 25% korting’ of ‘Ik heb al een kaartje’.
De kassamedewerker vraagt om je voucher of kortingsmail te tonen.
Kan ik betalen met VVV-bonnen?
Nee, het is helaas niet mogelijk om online tickets te kopen met een VVV-bon.
Hoe kom ik in contact met een medewerker?
Heb je nog andere vragen, mail dan naar service@groningermuseum.nl of bel naar: +31 (0)50 3666555.