Bommen Berend: 28 augustus gratis naar het Groninger Museum

dinsdag 2 augustus 2022
Maquette Stad houdt Stand
Maquette Stad houdt Stand © Arjan Verschoor

Op 28 augustus is het Bommen Berend. We vieren het Ontzet van Groningen, dit jaar 350 jaar geleden. Dit doen we graag samen met jou!

Nog minder dan een maand en dan is het Bommen Berend. Op deze Groningse feestdag op 28 augustus vieren we het Ontzet van Groningen, dit jaar 350 jaar geleden. In het museum hebben we daarom de tentoonstelling Stad houdt stand: 350 jaar Groningens Ontzet georganiseerd, met o.a. schilderijen van de hoofdrolspelers, een enorme maquette van het slagveld en zelfs kanonnen uit deze heroïsche strijd.

Dit vieren we graag samen met jou! Op zondag 28 augustus kun je het museum gratis bezoeken. Bestel je ticket vast online, of haal je kaartje die dag aan de kassa.