Bruikleen Groninger Museum gestolen uit Singer Laren

maandag 30 maart 2020
Vincent van Gogh, Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar
Vincent van Gogh, Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar © Groninger Museum, bruikleen van Gemeente Groningen

Het Groninger Museum heeft het nieuws vernomen dat er een bruikleen van het Groninger Museum gestolen is uit het museum Singer Laren. Het gaat om het werk Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar van Vincent van Gogh. De politie heeft dit bericht vanmiddag bevestigd tijdens een persconferentie in Laren.

Het werk uit 1884, olieverf op papier op paneel (marouflé), is het enige schilderij van Van Gogh in de collectie van het Groninger Museum.

Het Groninger Museum is erg geschrokken van dit nieuws. Op dit moment is het onderzoek in volle gang en kan er omwille van het politieonderzoek nog niet meer over gezegd worden.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:

Karina Smrkovsky
ksmrkovsky@groningermuseum.nl