Cultuur in Groningen voor alle nationaliteiten: Language No Problem

maandag 17 december 2018

Donderdag 13 december lanceerde wethouder Paul de Rook officieel het Language No Problem logo in de Stadsschouwburg Groningen voorafgaand aan de voorstelling Dorian van het Noord Nederlands Toneel. Het logo is speciaal bedoeld voor de internationale inwoners van Groningen. Het markeert alle evenementen waarbij taal geen barrière vormt voor internationals, zoals Engelstalige concerten, toneelvoorstellingen en films met ondertiteling of taalloze dansvoorstellingen en tentoonstellingen.

Groningen wordt steeds internationaler. De stad telt ruim 17.000 inwoners met een niet-Nederlandse nationaliteit, waarvan bijna de helft bestaat uit internationale studenten. Verwacht wordt dat dit aantal in de toekomst zal toenemen.

Culturele instellingen in de stad zien het aantal internationale studenten en expats in hun zalen toenemen. Om hen wegwijs te maken in hun programmering ontwikkelden zij het Language No Problem logo; als er bij een evenement ‘Language No Problem’ staat is het geschikt voor internationals. Het logo is een aanvulling op de onlangs ontwikkelde Engelstalige uitagenda Here & Now.

De term Language No Problem wordt al verschillende steden in Nederland gebruikt en vanaf nu ook in Groningen. De Groningse campagne van Language No Problem is een initiatief van, Groninger Museum, Noord Nederlands Toneel, Club Guy & Roni, Noord Nederlands Orkest, Groninger Forum, Grand Theatre, De Oosterpoort & de Stadsschouwburg in samenwerking met City Central, Marketing Groningen, Here & Now en Het Akkoord van Groningen.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR & Marketing van het Groninger Museum:

Sarah Fopma sfopma@groningermuseum.nl +31 (0)50 3666 510