Groninger Museum en JINC investeren samen in de toekomst van kinderen

Ondertekening JINC
Ondertekening JINC © Hanne van der Velde

Groninger Museum en JINC investeren samen in de toekomst van kinderen

Het Groninger Museum is vanaf vandaag partner van JINC. Na het succes van de Baas van Morgen in januari 2020, waarbij scholieren Sybil en Julia een dag mee mochten lopen met directeur Andreas Blühm, ontstond de wens om structureel samen te werken. Het eerste project waar het museum aan meewerkt is Bliksemstages.

Sander Daams, hoofd educatie Groninger Museum: “We zijn blij dat we na de positieve start in januari vanaf nu structureel samenwerken met JINC. Het Groninger Museum zet zich duurzaam in om kinderen en jongeren enthousiast te maken voor de culturele sector. We kijken ernaar uit om de eerste leerlingen te ontvangen voor een Bliksemstage. “

JINC strijdt voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt. Waarin ieder kind kansen krijgt. Om dat te bereiken helpt JINC jongeren van 8 tot en met 16 jaar op weg naar een goede start op de arbeidsmarkt. Via het JINC-programma maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Zo krijgen dankzij JINC jaarlijks meer dan 65.000 basisschool- en vmbo-leerlingen de kans om te groeien.

//////////////////////

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Groninger Museum
Willemien Bouwers