Groninger Museum vanaf nu online te bezoeken in nieuwe interactieve 360 omgeving

donderdag 9 april 2020
Groninger Museum 360

Het Groninger Museum is vanaf vandaag vanuit de huiskamer te bezoeken in een virtuele 360 graden omgeving. Speciaal voor fans van de populaire tentoonstelling Chihuly uit 2018/2019 is deze aan de online tour toegevoegd.

Onder andere het Atelier, het Info Center en schilderijen van De Ploeg zijn te zien. Uniek aan deze tour is dat het Groninger Museum interactieve en nieuwe content heeft toegevoegd. In totaal zijn er bijna 90 hotspots met audiofragmenten, muziek, video’s, tekstbordjes, zaalteksten, kijkvragen en weetjes. Speciaal voor kinderen zijn creatieve opdrachten toegevoegd zoals puzzels, kleurplaten, schilder- en fotografie-opdrachten. De omgeving wordt de komende weken uitgebreid.

De 360 graden tour is ontwikkeld in samenwerking met Carola de Poel van Panorama Fotografie.

Bezoek het Groninger Museum via musea360.nl/Groninger_Museum

Bezoek de tentoonstelling Chihuly via musea360.nl/Groninger_Museum_Chihuly

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sander Daams, Educatieve Projecten,