Groninger Museum verwacht deze week 150.000ste bezoeker voor tentoonstelling Rodin

24 april 2017, Groningen

maandag 24 april 2017

Een spannende week voor het Groninger Museum: deze week verwacht het museum de 150.000ste bezoeker van de tentoonstelling Rodin – Genius at Work. De expositie is daarmee de op twee na bestbezochte tentoonstelling ooit. Alleen David Bowie is (2016) en Ilja Repin (2002) trokken meer publiek.

Na zondag 30 april verlaten De Denker, De Kus en Balzac ons land weer. Iedereen die deze beroemde werken nog graag wil zien, is deze week van harte welkom. Het museum is op maandag 24 april extra geopend. Op Koningsdag, donderdag 27 april, is het museum gesloten. De overige dagen is het museum geopend van 10.00 tot 17.00 uur.

Auguste Rodin (1840-1917) is de grootste en invloedrijkste beeldhouwer en één van de populairste kunstenaars van de moderne tijd. In het Groninger Museum zijn ruim 140 beelden en 20 werken op papier te zien, waarmee dit de grootste Rodin-tentoonstelling ooit in Nederland is. Rodin - Genius at Work toont gipsen en bronzen beelden, marmeren figuren, keramiek en nooit eerder vertoonde foto’s die blijk geven van de creativiteit van de kunstenaar. Ook is een deel van de ongeveer 200 figuren uit de Hellepoort te zien: een werk waar Rodin de laatste dertig jaar van zijn leven mee bezig is geweest. De tentoonstelling is samengesteld door Montreal Museum of Fine Arts in samenwerking met Musée Rodin, Parijs.

Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:
Willemien Bouwers wbouwers@groningermuseum.nl 050 3666510
Karina Smrkovsky ksmrkovsky@groningermuseum.nl 050 3666512