Save the date: Groninger Museumnacht op zaterdag 10 september

maandag 21 maart 2022
Foto: Siese Veenstra

Op zaterdag 10 september 2022 is het weer zover: de Groninger Museumnacht. Ook deze editie maken de musea in de stad er een uitbundig evenement van met mooie tentoonstellingen, workshops, muziek, dans en andere optredens. Dit jaar verwelkomt de organisatie een nieuwe partner: Noorderlicht in de Akerk.

De Museumnacht is een bekend begrip binnen en buiten Groningen. Het evenement vol kunst, cultuur en gezelligheid is elk jaar uitverkocht. In voorgaande edities waren er spetterende optredens van onder andere S10, Orange Skyline en Stefania. De ‘Nacht’ trekt ieder jaar een jong publiek: de gemiddelde leeftijd is tussen 20 en 35 jaar. Veel buitenlandse studenten grijpen de avond aan om het culturele leven in Groningen te leren kennen.

De Groninger Museumnacht is een gezamenlijk evenement van GRID Grafisch Museum, het Groninger Museum, het Noordelijk Scheepvaartmuseum, Noorderlicht, Storyworld en het Universiteitsmuseum Groningen.

Meer informatie over de kaartverkoop en het programma volgt.