Start ticketverkoop The Rolling Stones – Unzipped op donderdag 1 oktober

The Rolling Stones gefotografeerd door Helmut Newton
The Rolling Stones gefotografeerd door Helmut Newton © Foto: Helmut Newton

Start ticketverkoop The Rolling Stones – Unzipped op donderdag 1

De ticketverkoop voor The Rolling Stones – Unzipped, delivered by DHL, start op donderdag 1 oktober om 10 uur. Tickets zijn online verkrijgbaar via rollingstonesgroningen.nl.

Mick Jagger: ‘I hope you come see it’
Vandaag verschijnt een video van Mick Jagger waarin hij de tentoonstelling in het Groninger Museum aankondigt. Dit filmpje is hier te zien.

Primeur
Na Londen, de Verenigde Staten en Azië tourt de expositie in geactualiseerde vorm door Europa, met de primeur voor Groningen. The Rolling Stones - Unzipped toont ruim 400 originele objecten uit de verzameling van de Stones. Niet alleen instrumenten en stage designs, maar ook zeldzame audiofragmenten en videomateriaal, persoonlijke dagboeken, iconische kostuums, postermateriaal, albumcovers en zelfs hun studio en het bescheiden verblijf in Edith Grove in Londen. Fans kunnen in de tentoonstelling door de unieke erfenis van de band reizen, eindigend met een speciaal slotmoment die de bezoeker in een iconisch Stones-ervaring brengt via de multidimensionale Dolby Atmos Sound-technologie, gefaciliteerd door PMC (The Professional Monitor Company). Ook wordt een link gelegd naar The Rolling Stones in Nederland.

De tentoonstelling The Rolling Stones - Unzipped, delivered by DHL, is vanaf 14 november 2020 te zien en duurt tot 28 februari 2021. Een ticket voor volwassenen kost € 29. Het museum verruimt gedurende de expositie de openingstijden van 10 tot 22 uur.

DHL

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:

Willemien Bouwers
wbouwers@groningermuseum.nl