The Rolling Stones – Unzipped verlengd t/m 28 maart

The Rolling Stones - Unzipped
The Rolling Stones - Unzipped © Siese Veenstra

The Rolling Stones – Unzipped verlengd t/m 28 maart

De tentoonstelling The Rolling Stones – Unzipped wordt met een maand verlengd tot en met 28 maart 2021. De populaire expositie over de wereldberoemde rockband zou oorspronkelijk tot en met 28 februari te zien zijn in het Groninger Museum. Nu het museum langer gesloten blijft vanwege de maatregelen rond het coronavirus, is besloten de tentoonstelling te verlengen zodat straks zo veel mogelijk mensen alsnog de kans krijgen om te komen kijken.

Zodra bekend is wanneer het museum weer open mag, volgt er meer informatie over de start van de ticketverkoop. Dit zal onder andere via de website, social mediakanalen en de nieuwsbrief van het Groninger Museum gecommuniceerd worden.

Over The Rolling Stones – Unzipped
De expositie toont ruim 400 originele objecten uit de verzameling van de Stones. Niet alleen instrumenten en stage designs, maar ook zeldzame audiofragmenten en videomateriaal, persoonlijke dagboeken, iconische kostuums, postermateriaal, albumcovers en zelfs hun studio en het bescheiden verblijf in Edith Grove in Londen. Aangevuld met uniek filmmateriaal en interactieve technologie, geeft de tentoonstelling een uitzonderlijk uitgebreide inkijk in 50 jaar geschiedenis van de band en de carrières van Mick Jagger, Keith Richards, Charlie Watts en Ronnie Wood. Centraal staat het muzikale erfgoed dat de Rolling Stones van een bluesband in de jaren 60 deed uitgroeien tot de inspirerende culture iconen.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing

Karina Smrkovsky
ksmrkovsky@groningermuseum.nl