Tickets voor The Rolling Stones in Groninger Museum nu te koop

Tongsculptuur en gouden toren
Tongsculptuur en gouden toren © Foto: Siese Veenstra

Tickets voor The Rolling Stones in Groninger Museum nu te koop

De voorverkoop voor The Rolling Stones - Unzipped, delivered by DHL, is begonnen. De grote belangstelling van de vele fans en geïnteresseerden is voor het museum reden om nu al te beginnen met de verkoop. Tickets zijn online verkrijgbaar via rollingstonesgroningen.nl.

Vanwege de voortdurend veranderende maatregelen rond COVID-19 zijn voorlopig alleen de tijdsloten voor de eerste week van de tentoonstelling (14 t/m 22 november) beschikbaar (zolang de voorraad strekt). Zodra er nieuwe tijdsloten beschikbaar zijn communiceert het museum dit in november op de websites rollingstonesgroningen.nl en groningermuseum.nl.

Over de tentoonstelling
Na Londen, de Verenigde Staten en Azië tourt de expositie in geactualiseerde vorm door Europa, met de primeur voor Groningen. The Rolling Stones - Unzipped toont ruim 400 originele objecten uit de verzameling van de Stones. Niet alleen instrumenten en stage designs, maar ook zeldzame audiofragmenten en videomateriaal, persoonlijke dagboeken, iconische kostuums, postermateriaal, albumcovers en zelfs hun studio en het bescheiden verblijf in Edith Grove in Londen. Fans kunnen in de tentoonstelling door de unieke erfenis van de band reizen, eindigend met een speciaal slotmoment die de bezoeker in een iconisch Stones-ervaring brengt via de multidimensionale Dolby Atmos Sound-technologie, gefaciliteerd door PMC (The Professional Monitor Company).

Het Groninger Museum legt ook nu een link met Groningen en talent uit Groningen. In dat kader toont het museum vanaf 14 november het werk van de talentvolle Groninger fotograaf Andy Zuidema (1984). Deze expositie bestaat uit 7 grote kleurenfoto’s die Zuidema van de Stones maakte tijdens het concert in Arnhem in 2017.

The Rolling Stones - Unzipped is vanaf 14 november 2020 te zien en duurt tot 28 februari 2021. Een ticket voor volwassenen kost € 29. Het museum verruimt gedurende de expositie de openingstijden van 10 tot 22 uur.

DHL

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met het Groninger Museum, afdeling Communicatie, PR en Marketing:

Willemien Bouwers
wbouwers@groningermuseum.nl