Vier de herfstvakantie in het Groninger Museum

donderdag 13 oktober 2022
Themaworkshops in het Groninger Museum
Themaworkshops in het Groninger Museum © Siese Veenstra

Wie zin heeft in een inspirerende dag tijdens de herfstvakantie kan in het Groninger Museum van alles beleven. Bezoekers kunnen een VIP-familietour volgen of zelf de handen uit de mouwen steken in het inloopatelier. Voor kinderen is er een speurtocht door het museum. Ze kunnen ook een echte museuminspecteur worden. Het is daarnaast de laatste mogelijkheid om de tentoonstellingen Megalith en Stad houdt stand te bezoeken, die allebei op 30 oktober eindigen. Ook is er genoeg nieuws te zien: de pas geopende tentoonstellingen Nymphenburg x Groninger Museum en Bernadet ten Hove.

Laatste kans voor twee tentoonstellingen
Stad houdt stand - 350 jaar Groningens Ontzet en Megalith: Marit Westerhuis zijn te zien tot en met zondag 30 oktober. In Stad houdt stand staat 350 jaar Groningens ontzet centraal. Er zijn authentieke schilderijen, voorwerpen, documenten en zelfs kanonnen uit de heroïsche strijd tijdens het rampjaar (1672) te zien. In de tentoonstelling Megalith van Marit Westerhuis draait alles om de relatie tussen mens, mythe en natuur. Bezoekers begeven zich bij deze expositie in een groot post-apocalyptisch landschap.

Workshops ‘papier-in-lood’ en spotprenten
In de herfstvakantie is het atelier elke dag open en worden speciale themaworkshops georganiseerd. Bij de tentoonstelling Kleur! gaan deelnemers ‘papier-in-lood’ maken: glas-in-lood, maar dan van transparant papier. Passend bij de tentoonstelling Stad houdt stand kan een spotprent of een eigen feestmunt worden gemaakt. Het atelier is van 15 oktober tot en met 23 oktober elke dag open. Aanmelden is niet nodig en meedoen is gratis voor museumbezoekers.

VIP-familierondleiding
Professionele museumdocenten vertellen tijdens een interactieve VIP-familietour verhalen bij de tentoonstelling Kleur!. Bekijk met het gezin of een groep de collectie aan de hand van interactieve opdrachten en spelvormen. De rondleiding is geschikt voor volwassenen en kinderen. Aanmelden kan via boekingen@groningermuseum.nl (op basis van beschikbaarheid).

Museumkidsweek
In het Groninger Museum worden kinderen heuse museuminspecteurs tijdens de Museumkidsweek. Zij beslissen dan of het museum ‘Kidsproof’ is. Via de website museumkids.nl of de Museuminspecteurs-app laten ze na hun bezoek hun mening achter en krijgen ze een klein cadeautje.

Speurtocht
Voor avonturiers is er een speurtocht door het museum. Deze is geschikt voor kinderen van 4 tot 13 jaar en gratis af te halen bij de informatiebalie.

Open op maandag
Het Groninger Museum is in de herfstvakantie ook op maandag 17 en 24 oktober open van 10 – 17 uur. Toegang is gratis voor kinderen tot en met 18 jaar, studenten die in Groningen studeren en Museumkaarthouders.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:

050-3666555 – pr@groningermuseum.nl