Waterfietsen rondom het Groninger Museum

donderdag 18 juli 2019
Waterfietsen rondom het Groninger Museum
Waterfietsen rondom het Groninger Museum © foto Hanne van der Velde

Ontdek het Groninger Museumgebouw nu vanuit de waterfiets. Leer tot en met september vanaf het water meer over het museum en het postmoderne gebouw, dat dit jaar zijn 25ste verjaardag viert. Vanaf kanoverhuur ’t Peddeltje (aan de Herebrug) trap je naar het museum, waar je allerlei tekstborden vindt met weetjes over de architectuur. Weet jij bijvoorbeeld waarom de toren goudkleurig is?

Een tweepersoonswaterfiets een uur huren kost €12,50, voor samen twee uur peddelen betaal je €20,-. Reserveren kan online en telefonisch via ‘t Peddeltje.

Jubileumjaar

In het kader van de 25ste verjaardag van het museumgebouw staan nog meer feestelijkheden op het programma. Vooral de maand oktober, waarin het gebouw echt jarig is, staat bol van de feestelijke activiteiten. Zo opent op 12 oktober de tentoonstelling Mondo Mendini – De wereld van Alessandro Mendini van de Italiaanse architect en ontwerper, door wie het Groninger Museum één van de opvallendste en bekendste musea van de wereld is geworden. Verder staan onder meer een prijsvraag, bakwedstrijd en een groot feestweekend op de planning.
Houd groningermuseum.nl/25 in de gaten voor het volledige programma.

Noot voor de redactie

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing: