Zum Hauptinhalt

Lesprogramma UNFRAMED: Vrouwen in de Kunst

“Do women have to be naked to get into the Metropolitan Museum?”

Met deze slogan stelden de vrouwelijk kunstenaarsgroep ‘Guerilla Girls' eind jaren 80, de positie van vrouwen in het museum in New York en de kunstwereld aan de kaak. Hoe zit dat eigenlijk met vrouwelijke kunstenaars in het Groninger Museum?

In de rondleiding plaatsen we kunst van vrouwen in een hedendaagse context en bespreken hoe de vrouw in kunstwerken doorgaans worden afgebeeld. Laten we kijken met een vrouwelijke blik! Tijdens de rondleiding staat de kijk op de emancipatie van de vrouw centraal, met de Collectie als middelpunt.

Wil je met je klas naar deze rondleiding? Neem dan contact op met boekingen@groningermuseum.nl.

Dit programma kun je het hele jaar boeken.

Voor wie Voortgezet onderwijs
Duur rondleiding 1 uur
Prijs € 5 p.p.
Soorten
Begeleider Per 15 leerlingen mag er gratis een begeleider mee.

Aandachtspunten voor docenten

De docent/begeleider is tijdens het bezoek aan het museum verantwoordelijk voor het handhaven van de orde. Indien nodig zal de museumdocent de docent op de handhaving van de orde aanspreken.

Helaas biedt het museum niet de mogelijkheid voor het nuttigen van meegebrachte etenswaren. Houd hier rekening mee in verband met een eventuele lunchpauze.