Veiling objecten Unzipped Groninger Museum succesvol

dinsdag 16 januari 2024
Rolling Stones logo - Siese Veenstra

De veiling van een deel van de tentoonstelling The Rolling Stones – Unzipped was een groot succes. De objecten, die online onder de hamer gingen via het Venduehuis Den Haag, leverden een totaalbedrag op van 23.320 euro. Unzipped is nog tot en met zondag 21 januari 2024 in het Groninger Museum te zien en stopt dan voorgoed.

De belangstelling kwam onder meer vanuit Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk. Voor de grote tongsculptuur en de gouden plaat was de meeste interesse. Ook het nagebouwde Edith Grove appartement, waar Mick Jagger, Keith Richards en Brian Jones in hun jonge jaren woonden, is verkocht.

Wij zijn blij verrast met het resultaat. “Van te voren hadden we geen verwachtingen, maar het is mooi om te zien dat de objecten nu daadwerkelijk een tweede leven krijgen bij mensen die hier heel blij mee zijn. En met de opbrengst kan het museum weer investeren in mooie tentoonstellingen in de toekomst,” aldus Andreas Blühm, directeur van het Groninger Museum.

The Rolling Stones – Unzipped voor het laatst te zien
De tentoonstelling is tot en met 21 januari 2024 voor het laatst te bekijken in het Groninger Museum. Daarna stopt de tentoonstelling voorgoed. Speciaal voor de laatste week en ter gelegenheid van ESNS in de stad Groningen is Unzipped op vrijdag 19 en zaterdag 20 januari langer in de avond open. Er is een beperkt aantal tickets beschikbaar en aangeraden wordt om tickets vooraf via de website van het museum te reserveren om zeker te zijn van toegang.