Doe-opdracht 15: Paint It Black

We nodigen je uit om mee te doen met leuke doe-opdrachten die je zelf thuis kunt uitvoeren. Elke week (op vrijdag) krijg je van ons een nieuwe creatieve missie, om je met verf, papier, textiel, camera en/of andere materialen mee uit te leven.
Extra leuk: je kunt er mooie prijzen mee verdienen.

Paint It Black

Paint it Black!

'’ I see a red door and i want it painted black ‘’ luidt het eerste couplet van het wereldberoemde Stones nummer ‘’Paint it black’’. Bij deze doe- opdracht maak je op een eenvoudige manier teksten, korte verhaaltjes, zinnen of dichtregels op basis van een bestaande tekst.

Paint it Black

Hoe en wat

Wat heb je nodig? Pak een oude krant, magazine of tweedehands boek, en scheur er een bladzijde uit. Verder gebruik je een zwarte marker, inkt of verf.

Kies de woorden die je aanspreken en omcirkel deze. Probeer er zinnen of dichtregels van te maken. Zit het woord dat je nodig hebt er niet bij? Hak dan een woord in tweeën of pik letters uit een ander woord, daar ben je helemaal vrij in. Alle ongebruikte tekst schilder of kleur je vervolgens zwart. Zo houd je een poëtische, absurde of creatieve tekst over. De winnaar krijgt een leuke attentie thuisgestuurd.

Winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. Op donderdagmiddag na 12 uur, laten we weten welke twee inzendingen, één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen, een leuke attentie krijgen toegestuurd. De winnaars vind je dan op deze pagina.

Spelregels

- op vrijdagmiddag plaatsen we een nieuwe opdracht op de website, Facebook en Instagram

- post je creatie altijd vóór donderdag 12 uur op Instagram of Facebook, of mail het ons.

- op vrijdagochtend maken wij bekend wie er heeft gewonnen.

Ik doe mee

Deel je creatie op Instagram met #groningermuseum of reageer op Facebook onderaan de post met de opdracht. Zorg je ervoor dat je account openbaar is, dus niet achter een slotje. Zo vinden we je gemakkelijk terug.

Niet op social media? Geen nood, je kunt je creatie ook mailen naar
webmaster@groningermuseum.nl. Zet er dan even je naam en leeftijd bij.

Help ik ben nog niet klaar!

Is de winactie al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.