Activiteit

Doe-opdracht 18: Maak je eigen Stones pixel creatie!

We nodigen je uit om mee te doen met leuke doe-opdrachten die je zelf thuis kunt uitvoeren. Elke week (op vrijdag) krijg je van ons een nieuwe creatieve missie, om je met verf, papier, textiel, camera en/of andere materialen mee uit te leven.
Extra leuk: je kunt er mooie prijzen mee verdienen.

Gemaakt door: Linda (winnaar)

Stones Logo in de vorm van pixelart

Maak je eigen Stones pixel creatie!

Fan van pixel art? Deze doe-opdracht staat in het teken van pixel art, aan jou de taak om een spetterde pixel creatie te maken. Zoek een gave Stones afbeelding uit, zoals het logo, albumcover of de bandleden en probeer de afbeelding na te maken. Ga los met achtergronden, vormen en kleuren zodat er uiteindelijk je eigen pixel art creatie overblijft! De winnaars in de categorie kind en volwassene krijgen een leuke attentie thuis gestuurd.

Hoe en wat

Wat heb je nodig? Ga naar de website www.pixilart.com en klik op ‘start drawing’. Links van je scherm zie je een menu ‘Tools’ daar staan alle benodigdheden voor je pixel creatie. Maak gebruik van de mooiste kleuren om je Stones afbeelding na te maken. Ben je klaar? Klik bovenaan je scherm op ‘download’ en dan klik dan op ‘save drawing’. Je creatie wordt gedownload en is klaar om te mailen naar webmaster@groningermuseum.nl ovv je naam en je leeftijd.

Voor meer tips en tricks, check de Tutorial https://www.youtube.com/watch?v=z0zd9jFRwbs hier!

Winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. De winnaars - één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen - vind je dan op de website van het Groninger Museum.

Wat en wanneer

- op vrijdagmiddag plaatsen we een nieuwe opdracht op de website, Facebook en Instagram;
- post je creatie altijd vóór donderdag 12 uur op Instagram of Facebook, of mail het ons;
- op donderdagmiddag na 12 uur, laten we weten aan twee deelnemers dat zij een leuke attentie krijgen toegestuurd en
- op vrijdagochtend maken wij op de website bekend wie er heeft gewonnen

Ik doe mee!

Deel je creatie op Instagram met #groningermuseum of reageer op Facebook onderaan de post met de opdracht. Zorg je ervoor dat je account openbaar is, dus niet achter een slotje. Zo vinden we je gemakkelijk terug. Niet op social media? Geen nood, je kunt je creatie ook mailen naar webmaster@groningermuseum.nl. Zet er dan even je naam en leeftijd bij.

Help, ik ben nog niet klaar!

Is de winactie al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.