Doe opdracht 20: You’ve got the moves like Jagger!

Rolling Stones Arnhem 2017 Foto: Andy Zuidema
Rolling Stones Arnhem 2017 Foto: Andy Zuidema © Andy Zuidema

We nodigen je uit om mee te doen met leuke doe-opdrachten die je zelf thuis kunt uitvoeren. Elke week (op vrijdag) krijg je van ons een nieuwe creatieve missie, om je met verf, papier, textiel, camera en/of andere materialen mee uit te leven.
Extra leuk: je kunt er mooie prijzen mee verdienen.

Mick Jagger’s bewegingen zijn iconisch, hij showed graag zijn losse heupen aan het publiek! Maak deze week je eigen stop- motion video en laat de moves van Mick Jagger tot leven komen of doe zelf een dansje van hem na! Een stop-motion filmpje wordt gemaakt door foto's na elkaar te nemen en die aan elkaar te plakken zodat er een filmpje ontstaat. Doe ook mee! De winnaars in de categorie volwassene en kind krijgen een leuke attentie thuis gestuurd.

Wat heb je nodig?

Print het werkblad. Pak kleurpotloden of stiften, een schaar en een telefoon waarop je de gratis app Stop -Motion Studio kunt downloaden.

De link naar de app Stop-motion https://apps.apple.com/nl/app/stop-motion-studio/id441651297

Handleiding

Knip de lichaamsdelen die je wilt gebruiken uit het werkblad. Leg die op een rustige achtergrond en maak een startpositie. Schuif voorzichten met de armen, benen en hoofd. Elke keer als je iets verschuift maak je een foto in de Stop- Motion Studio app. Maak een stuk of 10 foto’s, dan krijg je het leukste effect! Sla je creatie op als gifje en mail het naar webmaster@groningermuseum.nl of deel het op Instagram #groningermuseum

Geen zin in knippen en plakken?

Je kunt het dansje van Jagger natuurlijk ook maken met lego of klei. Of ga je verkleden en laat je huisgenoot jou fotograferen.

Voorbeeld stop-motion video

De spelregels en winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. Op donderdagmiddag na 12 uur, laten we weten welke twee inzendingen, één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen, een leuke attentie krijgen toegestuurd. De winnaars vind je dan op deze pagina.

De spelregels

- op vrijdagmiddag plaatsen we een nieuwe opdracht op de website, Facebook en Instagram

- post je creatie altijd vóór donderdag 12 uur op Instagram of Facebook, of mail het ons.

- op vrijdagochtend maken wij bekend wie er heeft gewonnen.

Help ik ben nog niet klaar!

Is de winactie al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.