Activiteit

Doe-opdracht 30: ‘VERKNIPTE KUNST’

Carel Visser, Voor Dali, 1983

Knip en plak jezelf tot kunstenaar

Wist je dat kunstenaars zich vaak laten inspireren door andere kunstenaars en gebruik maken van elkaars werk? Zo liet Kunstenaar Carel Visser zich bijvoorbeeld inspireren door de wereldberoemde kunstenaar Salvador Dalí. Visser knipte een foto van het stenen Venus-beeld van Dalí uit en combineerde dat met andere knipsels. Zo kwam hij tot het kunstwerk Voor Dalí (1983), dat onderdeel is van de Groninger Museumcollectie. Deze week mag jij de Groninger Museumcollectie ‘verknippen’ en opnieuw samenstellen in een collage.

Hoe en wat?

Het Groninger Museum heeft een uitgebreide kunstcollectie. Van extravagante fashion items tot klassiek porselein. Klik op de link hieronder en kies de kunstwerken die jou het meeste aanspreken. Of - om het wat makkelijker te maken - download het werkblad waarop we een aantal collectiestukken hebben geselecteerd. Knip langs de lijntjes of juist niet. Scheur het in stukjes of pak de kartelschaar. Wordt het een landschap? Een portret? Een tableau vivant (google maar even)? Have fun!

De spelregels en winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. Op donderdagmiddag na 12 uur, laten we weten welke twee inzendingen, één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen, een leuke attentie krijgen toegestuurd. De winnaars vind je dan op deze pagina.

De spelregels

- op vrijdagmiddag plaatsen we een nieuwe opdracht op de website, Facebook en Instagram

- post je creatie altijd vóór donderdag 12 uur op Instagram of Facebook, of mail het ons.

- op vrijdagochtend maken wij bekend wie er heeft gewonnen.

Help! Ik ben nog niet klaar

Is de winactie al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.