Activiteit

Doe-opdracht 7: stapel het standbeeld

We nodigen je uit om mee te doen met leuke doe-opdrachten die je zelf kunt uitvoeren. Elke week (op vrijdagavond) krijg je van ons een nieuwe creatieve missie, om je met verf, papier, textiel, camera en/of andere materialen mee uit te leven. Extra leuk: je kunt er mooie prijzen mee verdienen.

De opdracht: maak een standbeeld

Dit beeld van Mendini staat voor de deur van het Groninger Museum. Het is niet alleen een leuk beeld, maar het is ook een wegwijzer. De vorm is gebaseerd op de plattegrond van het museum, maar dan op z'n kant.

Zie je het? In het midden staat de gouden toren...
Door alle op elkaar gestapeld vormen lijkt het wel een kleurrijke totempaal.

Deze week hebben we je hulp nodig, want het standbeeld is weggehaald om schoongemaakt te worden. Maak jij voor ons een vervangend exemplaar?

De opdracht van deze week is: stapel je standbeeld. Probeer 5 spullen te zoeken die dezelfde kleuren hebben als het het standbeeld voor het Groninger Museum en stapel hiermee jouw eigen 'totempaal'.

Overview Groninger Museum

Winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. Aan het eind van elke week, op vrijdag om 12 uur, krijgen twee inzendingen, één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen, een leuke attentie toegestuurd. De winnaars vind je dan op deze pagina.

Spelregels

Deel je creatie op Instagram of Facebook en tag ons er in (@groningermuseum) en gebruik de hashtags #doenenmaken, #groningermuseum. Zorg je ervoor dat je account openbaar is, dus niet achter een slotje? Of zet je foto in de comments onderaan de berichten die we over de doe-tips delen. Zo vinden we je gemakkelijk terug.

Niet op social media? Geen nood, je kunt je creatie ook mailen naar webmaster@groningermuseum.nl.

Help ik ben nog niet klaar!

Is de opdracht van die week al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.