Activiteit

In gesprek met John Veldkamp over Pronkjewails

Activiteitenagenda voor de Vrienden van het Groninger Museum

Algemene Ledenvergadering van de Vrienden van het Groninger Museum. Conservator Egge Knol geeft een toelichting bij de nieuwe aankoop voor de collectie. Ook gaan we deze avond in gesprek met John Veldkamp, gastcurator van de tentoonstelling Pronkjewails over design uit het heden en verleden. Veldkamp kreeg de vrije hand om het Starckpaviljoen naar eigen inzicht in te richten met keramiek en glas uit heden en verleden.

Pronkjewails

De tentoonstelling Pronkjewails toont iets van de verzamelgeschiedenis van het Groninger Museum, maar laat de bezoeker vooral genieten van originele combinaties van prachtige objecten die gearrangeerd zijn tot meesterlijke stillevens. John Veldkamp was eigenaar van de spraakmakende designwinkel John John’s, die ruim dertig jaar was gevestigd aan de Oude Kijk in ’t Jatstraat in Groningen.

Veldkamp heeft in de jaren tachtig een belangrijke impuls gegeven aan toenmalig Groninger Museumdirecteur Frans Haks om eigentijds design te gaan verzamelen.

Vrienden gaan gratis naar deze activiteit

Voor alle bijeenkomsten worden door het bestuur uitnodigingen verzonden met daarin informatie over de opgave. Neem naar bijeenkomsten van de VVGM de lidmaatschapspas mee.

Meld je voor alle activiteiten aan via vriendenactiviteiten@groningermuseum.nl of per post via Molenrecht 1, 9621 BB Slochteren. Graag met vermelding van telefoonnummer.

Ook lid worden?

Als vriend van het Groninger Museum geniet je veel voordelen. Zo ontvang je exclusieve uitnodigingen voor previews, activiteiten, excursies en lezingen. Je krijgt het Groninger Museum Magazine gratis thuisgestuurd en hebt vrij toegang tot Kunsthalle Emden, Horst-Janssen Museum Oldenburg en Kunsthalle Bremen.

Iedereen zijn eigen lidmaatschap

Wanneer dinsdag 21 mei 2019
Waar Museum
Prijs Vrienden gaan gratis naar deze activiteit