Samen naar het museum in de voorjaarsvakantie

Je hoeft je niet te vervelen in de voorjaarsvakantie, want het Groninger Museum is elke dag open en er is van alles te doen en te zien.
Buiten nog fris? Ontvlucht de regen, neem de (klein- of buur-) kinderen mee en kom naar het museum.

Met de Speurneuzenspeurtocht ga je zelfstandig op avontuur door het museum en leer je gaandeweg van alles over het museum en de kunstwerken.

Speurneuzenspeurtocht

Voor de kleine avonturiers is er de Speurneuzenspeurtocht. Kinderen kunnen zelf op ontdekkingsreis en leren zo het museum spelenderwijs kennen. Het gratis Speurneuzen boekje staat vol met activiteiten waar kinderen in het museum zelfstandig mee aan de slag kunnen.
Haal een Speurneuzenboekje en potloodjes op bij een van de infobalie's en begin aan het avontuur!

Ontdekkingsruimte door Jaime Hayon
Ontdekkingsruimte door Jaime Hayon © Jaime Hayon

Ontdekkingsruimte

In de ontdekkingsruimte kun je met allerlei leuke ontdek-activiteiten aan de slag, maak puzzels van Mendini, Jeff Koons en De Ploeg, experimenteer met magneetborden en kralenplanken, decoreer je eigen stoel en nog veel meer!