Queertour - Gianni Versace Retrospective

Gianni Versace, Glitter on the Beach, 1992, Lor & Dor Miami
Gianni Versace, Glitter on the Beach, 1992, Lor & Dor Miami © Foto: Andre Rau

Doe ook mee aan de Queertour in het Groninger Museum

Tijdens deze Queertour staat een queer en inclusief perspectief op identiteit centraal, met de tentoonstelling Gianni Versace Retrospective als middelpunt. Gianni Versace was een innovatieve ontwerper, met een heel eigen visie op genderrollen en hoe zijn kleding gedragen moest worden. De tour geeft je daarnaast een queer en inclusief perspectief op de permanente collectiepresentatie van het Groninger Museum.

Inclusiever
Het Groninger Museum streeft ernaar om inclusiever te zijn op diverse manieren. Daarom staan identiteit, solidariteit, inclusiviteit en verbinding tussen deelnemers in de queertour centraal. Door de collectie in een ander daglicht te zetten en de fluïditeit van identiteit en het tegendraadse uit te lichten, draagt de tour tegelijkertijd bij aan een inclusiever beeld van hoe we naar kunst kijken.

Zaterdag 6 mei
13 – 14 uur
15 – 16 uur (volgeboekt)

Kosten: € 4 p.p. + museumentreebewijs.
Jongeren tot en met 18 jaar gaan gratis naar het museum, net als studenten die in Groningen studeren.

Aanmelden: boekingen@groningermuseum.nl
(meld je aan vóór vrijdag 5 mei, 17 uur).