Activiteit

Screenshot from Keloïd, short video by Faisel Saro, 2022
Screenshot from Keloïd, short video by Faisel Saro, 2022 © Faisel Saro

Het slavernijverleden van Groningen

In de Erflaterszaal van het museum kijken rijke en machtige mensen uit de geschiedenis van Groningen vanuit hun schilderijlijst op ons neer. Wie van hen had te maken met het slavernijverleden in Groningen en op welke manier? Welke sporen van dit verleden zijn er te vinden in de collectietentoonstelling?

In de rondleiding gaan we samen op zoek naar getuigenissen uit het koloniale verleden van Groningen. En zien we dat het verleden nog altijd doorwerkt in het heden. Daarbij gaan we een confrontatie met ons eigen denken niet uit de weg.

Datum zaterdag 15 juni 2024
Start 14 uur
Prijs €5 pp (+museumentree)
Max. aantal deelnemers 12

Koop je ticket online
Kies eerst je museumticket en in stap twee de rondleiding. Kies daarna het tijdslot voorafgaand aan de rondleiding (dus 13.30 of 14 uur).

Voor VO-schoolklassen

Deze tour is ook geschikt voor VO-schoolklassen. Wil je met je klas naar deze rondleiding? Neem dan contact op met boekingen@groningermuseum.nl.