Tentoonstelling

The Show Must Go On

Flowers, Andy Warhol, 1970, zeefdruk
vrijdag 18 juni 2021 t/m zondag 24 oktober 2021

Met veel plezier sturen we je op een ontdekkingstocht langs schilderijen, grafiek en fotografie uit de eigen collectie van het museum.

In The Show Must Go On zijn oude en nieuwe kunstwerken speels gecombineerd. Modeportretten door fotograaf Inez van Lamsweerde vind je verrassend naast barokke portretten van de achttiende-eeuwse Groninger familie Sichterman. Druksels van de Groningse H.N. Werkman bij grafiek van de Amerikaanse popartkunstenaar Andy Warhol. Spraakmakende werken van hedendaagse kunstenaars als Jeff Koons, Andres Serrano en Erwin Olaf naast bijvoorbeeld een zeventiende-eeuws romantisch landschap van Barend Cornelis Koekkoek.
Kortom, een ‘mix & match’ uit de Groninger Museum-collectie, zoals die nog niet eerder gezien is.

Het Hoge Land of Boterdiep, Job Hansen, 1927, olieverf op triplex
Jan Willem van Borselen, Landschap bij Zoetermeer, ca 1870-1890 olieverf op doek
Mood is Never Better than Memory - February, Chi Peng, 2010