Lesprogramma: Groninger Museum 150 jaar - Behind the Scenes

Onderwijsprogramma voor voortgezet onderwijs

Mendini stoel

Groninger Museum 150 jaar - Behind the Scenes

Groninger Museum 150 jaar - Behind the Scenes geeft een uniek kijkje achter de schermen van het museum. Hoe komt een collectie tot stand, hoe conserveren we kunstwerken en hoe presenteren we ze aan het publiek? Hoe gebeurde dit vroeger, hoe gebeurt dit nu en wat komt daar allemaal bij kijken? Dit en meer is te ontdekken ter gelegenheid van het 150-jarig bestaan van het Groninger Museum.

Rondleiding

De rondleiding is interactief en vraagt ook iets van de creativiteit van de leerlingen. Met uitdagende opdrachten op zaal onder begeleiding van een museumdocent onderzoeken de leerlingen de ins en outs Behind the Scenes.

Te boeken van vrijdag 29 maart 2024 t/m zondag 1 juni 2025

Per 15 leerlingen mag er gratis een begeleider mee.

Duur rondleiding: 1 uur.

Onderwijsprogramma € 5 p.p.

Boek een schoolbezoek

Aandachtspunten voor docenten

De docent/begeleider is tijdens het bezoek aan het museum verantwoordelijk voor het handhaven van de orde. Indien nodig zal de museumdocent de docent op de handhaving van de orde aanspreken.

Helaas biedt het museum niet de mogelijkheid voor het nuttigen van meegebrachte etenswaren. Houd hier rekening mee in verband met een eventuele lunchpauze.