Spelregels en voorwaarden voor scholen

Boeken

Per programma kunnen maximaal 30 personen meedoen. Bij de activiteit die door de museumdocent wordt geleid zijn twee begeleiders welkom (bij speciaal onderwijs meer in overleg).
De aanvraagtermijn bedraagt drie weken. Houd hier s.v.p. rekening mee.

Op maandag is het museum gesloten.

Reserveer via de afdeling Boekingen: bereikbaar op maandag tot en met vrijdag van 09.00 tot 17.00 uur via 050-3666555 of via boekingen@groningermuseum.nl.

Wijzigingen en annulering
Wijzigingen van het aantal leerlingen kunnen tot 5 werkdagen voor de boekingsdatum kosteloos worden doorgegeven. Na deze termijn betaal je de kosten voor het opgegeven aantal personen. Voor annuleringen gelden dezelfde voorwaarden.

Betalen
De totale kosten kun je contant aan de kassa voldoen (pinnen is ook mogelijk). Of betaal de naderhand te ontvangen factuur.

Gang van zaken in het museum
De in uw bevestigingsbrief genoemde tijd is de aanvangstijd van het programma. Je wordt dan ook vriendelijk verzocht ruim op tijd in het museum aanwezig te zijn.
Meld je bij binnenkomst bij de kassa in de entreehal van het Museum om de toegangskaarten voor de groep af te halen. De museumdocent zal jullie in de entreehal verwelkomen. Hij/zij begeleidt de kinderen naar de garderobe en/of atelier. De museumdocent is verantwoordelijk voor de rondleiding, maar de begeleidende docent is verantwoordelijk voor de orde in de groep.

Enkele huisregels
Wij verzoeken vriendelijk om deze belangrijke huisregels in acht te nemen:
- Kunstvoorwerpen mogen niet aangeraakt worden;
- Rennen en schreeuwen zijn niet toegestaan;
- Er mag wel gefotografeerd en gefilmd worden, maar niet met flitslicht en statief.
- Tekenen in de tentoonstellingszalen mag met potlood op een klapbord of op de grond. Liever niet de muur als ondergrond gebruiken.