In de herfstvakantie: fotografietentoonstellingen, kinderactiviteiten en muziek in het museum

dinsdag 10 oktober 2023
Joram Krol - Can I Be Me
Joram Krol - Can I Be Me © Fotografie Knelis (Niels Meijer)

Veel toen doen in het museum in de herfstvakantie! Bekijk twee nieuwe fotografie-exposities van fotografen Joram Krol en Erwin Olaf of ga naar The Rolling Stones - Unzipped of Nymphenburg X Groninger Museum. Avontuurlijke activiteiten voor families met kinderen in het atelier: maak je eigen platenhoes Nieuw bij The Rolling Stones – Unzipped is een muzikale introductie door componist en muzikant Robert van der Tol.

Fotografie

Voor bezoekers zijn er twee nieuwe fotografiepresentaties te bewonderen. Can I Be Me van Joram Krol laat indrukwekkende zwart-wit portretten zien. Daarnaast zijn er ter nagedachtenis aan Erwin Olaf een aantal van zijn werken tentoongesteld uit de series Blacks, After Rodin en Chessmen.

Speurtocht en atelieractiviteiten voor kinderen

In het atelier is voor kinderen echt veel te doen:

• platenhoezen maken geïnspireerd op The Rolling Stones
  • lijntekeningen maken zoals Andy Warhol
  • druksels zoals H.N. Werkman maken
  • duelportretten schilderen zoals de schilders van De Ploeg.

Het atelier is elke dag open in de week van 21 tot en met 29 oktober.

Voor de echte avonturiers van 4 - 13 jaar, is er een creatieve speurtocht, waarmee je de collectie van het museum ontdekt. Je bezoekt de vaste collectie gratis en ook de speurtocht kan kosteloos worden opgehaald bij de informatiebalie. Wil je naar The Rolling Stones - Unzipped, schaf dan nog een ticket aan.

Introductie Robert van Tol bij Unzipped

Je kunt in de herfstvakantie voor het eerst naar een introductie met muziek op de tentoonstelling The Rolling Stones – Unzipped, door Robert van der Tol. De muzikant en componist bespreekt op zondag 22 oktober onder andere de beroemde 5-snaren-in-open-G-stemming gitaartechniek van Keith Richards. Naast de muzikale kant van de iconische rockband, worden ook onderwerpen als het bedrijf en lifestyle besproken.

Muziek in het Café

Pianist Remko Wind speelt op zondag 22 en 29 oktober om 15 uur in het Museum Café. Hij speelt onder andere werk van The Rolling Stones. Entree is gratis.

Praktische informatie

In de herfstvakantie is het museum elke dag open van 10 tot 17 uur, dus ook op maandag 16 en 23 oktober. Toegang is gratis voor kinderen tot en met 18 jaar, studenten die in Groningen studeren en museumkaarthouders.