Projecten in samenwerking met het Alfa-college

Het Groninger Museum en Alfa-college werken samen om het kritisch denken en de creatieve vorming van mbo-studenten te stimuleren. Dat doen we met op maat gemaakte projecten. Deze projecten hebben als basis een eigen beeldend onderzoek naar een tentoonstelling van het museum. Het project wordt afgesloten met een tijdelijke expositie in het museum of een andere vorm van presentatie.

Gianni Versace Retrospective - 2023

Naar aanleiding van de tentoonstelling 'Gianni Versace Retrospective' hebben studenten van het Alfa-college ontwerpen gemaakt voor de vitrines in het Infocentrum. Na een uitgebreid vooronderzoek (moodboards, schetsen, onderzoek naar kleur, stofgebruik en thematieken) naar de mode van Gianni Versace staken ze zelf de handen uit de mouwen. 35 studenten ontwierpen creatieve Versace outfits voor Barbiepoppen met bijpassende verpakking.