Activiteit

Doe-opdracht 26: Maak een stilleven- een jaar later (het leven staat nog best stil)

Pronkjewails, samenstelling John Veldkamp/Groninger Museum
Pronkjewails, samenstelling John Veldkamp/Groninger Museum © Foto: Arjen Verschoor

Het is vrijdag, dus weer een nieuwe doe-opdracht!

Een van de populairste opdrachten uit de eerste lockdown was ‘Zet het leven stil’, waarin we je vroegen om een stilleven te maken met je eigen decoratieve spullen.
Nu, bijna een jaar na dato, staat het openbare leven nog steeds stil. Vandaar dat de opdracht ‘Zet het leven stil’ in de herhaling gaat. Dit keer stellen we je de vraag: wat ga jij als eerste doen als je weer dingen buiten de deur mag doen? Waar smacht jij naar? Is dat bijvoorbeeld een favoriete concert vakantieland of lievelingsmuseum? Zoek hiervoor allerlei leuke spulletjes bij elkaar en verwerk dit in je stilleven.

Onder de titel Quarentertainment verzorgen de afdelingen educatie en communicatie van het Groninger Museum al meer dan een jaar voor jou elke week een nieuwe thuisopdracht.

Designverzamelaar John Veldkamp is de samensteller van de tentoonstelling Pronkjewails – design uit heden en verleden. Na heropening is deze tentoonstelling nog steeds te zien t/m 8 mei 2022 in het Groninger Museum.

Lees er meer over!

De spelregels en winnen

Bij elke nieuwe doe-opdracht kun je een leuke attentie winnen. Op donderdagmiddag na 12 uur, laten we weten welke twee inzendingen, één in de categorie volwassenen en één in de categorie kinderen, een leuke attentie krijgen toegestuurd. De winnaars vind je dan op deze pagina.

De spelregels

- op vrijdagmiddag plaatsen we een nieuwe opdracht op de website, Facebook en Instagram

- post je creatie altijd vóór donderdag 12 uur op Instagram of Facebook, of mail het ons.

- op vrijdagochtend maken wij bekend wie er heeft gewonnen.

Help! Ik ben nog niet klaar

Is de winactie al afgelopen, maar vind je de opdracht toch nog leuk om te doen, dan kun je je foto alsnog opsturen en dan plaatsen wij het op deze pagina.

Wanneer Vanaf week 17: 23 april t/m 29 april
Waar Thuis