Activiteit

In Wall House #2 | Filmvertoning Pioneers of the Dutch Modern House

Filmvertoning in Wall House #2

Hoe heeft de avant-garde architectuur zich de afgelopen honderd jaar in Nederland ontwikkeld en wat hebben de bewoners van 'gewone huizen' gehad aan de -soms wilde- experimenten van de architecten? De film Pioneers of the Dutch Modern House, geeft inzicht in de Nederlandse woonarchitectuur van de 20e eeuw. Belangwekkend voor architectuurliefhebbers, eigenaren van moderne huizen, architecten, architectuurstudenten en iedereen met een interesse in jong erfgoed of design. Kijk mee op 10 september vanuit Wall House #2 in Groningen.

Na afloop van de film is er gelegenheid om vragen te stellen aan Natascha Drabbe, directeur en oprichter van het Iconic Houses Netwerk en producent van de film, en programmeur Wall House #2 Gea Schenk. Wall House #2 is aangesloten bij het Iconic Houses Netwerk (www.iconichouses.org), dat internationaal uit 200 moderne museumwoningen bestaat.

Waar: Wall House #2, A J Lutulistraat 17 in Groningen | Architect John Hejduk (1929-2000)

Wanneer: Zondag 10 september 2023. Zaal open 17.00 uur. Start film 17.30 uur

Duur film: 60 minuten, Nederlands gesproken (Engels ondertiteld)

Toegang: € 7,50, inclusief een drankje of € 5,00 voor vrienden & donateurs Groninger Museum en Iconic Houses members

Tickets via Iconic Houses Network.

Let op: vol = vol!