Activiteit

Jouw verzameling in het museum?

Behind the scenes

Wij zijn benieuwd naar jouw verzameling

Verzamel je postzegels, spaarvarkens, handtekeningen of olifantenbeeldjes? Wat je verzameling ook is, we willen het graag zien in onze tentoonstelling Behind the Scenes. In het museum zijn verzamelen en bewaren natuurlijk belangrijke taken en daarom vertellen we je in de tentoonstelling Behind the Scenes uitgebreid hoe wij dat doen.

Maar we zijn ook benieuwd naar jouw verzameling en daarom hebben we een speciale vitrine gereserveerd om deze unieke verzameling te tonen.

Hoe kun je meedoen?

Je verzameling krijgt een plekje voor minstens een maand en maximaal 10 weken. Daarna maken we ruimte voor de collectie van een andere gepassioneerde verzamelaar.

Er zijn alleen wel een aantal criteria waar de verzameling aan moet voldoen:

• De verzameling moet uit meerdere objecten bestaan en passen binnen een vitrine van 200 cm breed en 45 cm diep. Het is dus niet de bedoeling dat je jouw eigen kunstwerk opstuurt.
  • Daarnaast moet de verzameling veilig zijn om te presenteren en te vervoeren, en mag het geen gevaar vormen voor de bezoekers of de collectie van het museum.

Maar het belangrijkste is dat je verzameling leuk, uniek of interessant is. Bijna alles is welkom, of het nu gaat om bijvoorbeeld kerstornamenten, barbies of historische theepotten.

Dus, heb jij een verzameling die gezien moet worden? Grijp dan deze kans en presenteer je schatten tijdelijk aan ons publiek. Stuur een mail met foto en korte toelichting naar

verzamelen@groningermuseum.nl.