In Wall House #2 | Open Monumentendag: architectuurrondleiding

Wall House #2 - A.J.Lutulistraat 17, 9728 WT, Groningen

Architectuurrondleiding

Tijdens Open Monumentendag, op zondag 10 september, verzorgt Erik Dorsman (historicus architectuur- en stedenbouw) een rondleiding over de bijzondere architectuur van Wall House #2

Aan de oevers van het Hoornsemeer in Groningen staat een bijzonder architectuuricoon (2001): Wall House #2. Dit kleurrijke gebouw is een ontwerp van de Amerikaanse architect John Hejduk. De verschillende vertrekken zijn bevestigd aan een grote muur van 18 meter breed en 14 meter hoog. Het is het enige Wall House van Hejduk uit een hele serie ontwerpen dat ook daadwerkelijk is gebouwd. Dat maakt het extra bijzonder!

Wanneer: zondag 10 september 2023
Start: 14:00 (Nederlands), 14:45 (Nederlands), 15:30 (Engels)
Aanmelden: wallhouse@groningermuseum.nl
Let op: max 12 deelnemers per groep, vol=vol