Tentoonstelling

Song Dong

Life is Art, Art is Life

Song Dong, Life is Art, Art is Life, Coop Himmelb(l)au paviljoen, Groninger Museum, 2015 © Foto: Marten de Leeuw
zaterdag 13 juni 2015 t/m zondag 1 november 2015

Life is Art, Art is Life

Het Groninger Museum presenteerde de eerste grote solotentoonstelling van een van de belangrijkste internationaal opererende Chinese kunstenaars van dit moment: Song Dong (1966). In zijn video’s, installaties en fotografie onderzoekt hij thema’s als vergankelijkheid, vluchtigheid en verlies. Naast een wereldkaart opgebouwd uit duizenden snoepjes was bijvoorbeeld de installatie Waste Not te zien, bestaande uit de huisraad die zijn moeder door haar verzamelwoede bijeenbracht: van radiatoren en afstandsbedieningen tot lege tandpastatubes en frisdrankflessen. Na Groningen was de tentoonstelling te zien in de Kunsthalle in Düsseldorf.

Samenstelling: Sue-an van der Zijpp, Mark Wilson
Boek: Engelstalige catalogus Song Dong, met bijdragen van onder andere Song Dong, Feng Boyi en Barbara London. ISBN: 9783775740630.
Met dank aan: Fonds21