Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar

Van Gogh

Vincent van Gogh, Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar
Vincent van Gogh, Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar © Foto: Marten de Leeuw
Kunstdetective Arthur Brand met teruggevonden Lentetuin

Over de Lentetuin

Het schilderij van Vincent van Gogh behoort tot de highlights van de collectie van het Groninger Museum. Ontdek alle details over Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar in onze digitale inzoomer.

Bloemen voor algemeen directeur Andreas Blühm uit handen van Evert van Os (directeur Museum Singer Laren) - persconferentie 'Lentetuin' van Van Gogh terug in het Groninger Museum © Foto: Knelis (Niels Meijer Fotografie)

Lentetuin na diefstal weer terecht

Na het schokkende nieuws dat het schilderij van Vincent van Gogh in bruikleen van het Groninger Museum uit Museum Singer Laren op 30 maart 2020 werd gestolen, is de Lentetuin, de pastorietuin te Nuenen in het voorjaar op 12 september 2023 weer teruggevonden. In het museum heerste opluchting. Lees in onderstaand nieuwsbericht alles over de terugkeer van dit bijzondere schilderij.