2019 beste jaar sinds 'Repin' voor Groninger Museum

maandag 9 december 2019
300.000ste bezoeker 2019 in Groninger Museum
300.000ste bezoeker 2019 in Groninger Museum © Foto: Hanne van der Velde

Vandaag mocht het Groninger Museum de 300.000ste bezoeker van 2019 ontvangen.

Karolina Papiernik uit Groningen was de gelukkige. Zij kreeg een limited edition kurkentrekker ontworpen door Alessandro Mendini, een goldcard voor een jaar lang gratis toegang tot het museum en een bos bloemen van museumdirecteur Andreas Blühm. Het laatste jaar waarin meer dan 300.000 mensen het museum hebben bezocht was 2002, toen de tentoonstelling Ilja Repin – Het Geheim van Rusland te zien was.

Het museum dankt het stijgende bezoekersaantal aan de sterke programmering, maar ook aan de betrokkenheid bij stad en regio Groningen. Ook het aantal jongeren en gezinnen dat het museum bezoekt is de afgelopen jaren toegenomen, mede door activiteiten gericht op families. In 2019 waren vooral de tentoonstellingen CHIHULY, Daan Roosegaarde – Presence en Mondo Mendini grote publiekstrekkers. De laatste twee zijn momenteel nog te zien in het museum.

Openingstijden en activiteiten tijdens de kerstvakantie

Tijdens de kerstvakantie van 23 december tot en met 5 januari 2020 is het museum ook op maandag geopend. Het inloopatelier is iedere dag geopend van 11 tot 17 uur. Hier kan worden geschilderd, geweven en gekleurd. In de weekenden van 28 en 29 december en 4 en 5 januari wordt de theatrale rondleiding Mendini & Kleur aangeboden. Voor grote en kleine speurneuzen is er een gratis speurtocht beschikbaar. Op Eerste Kerstdag (25 december) en 1 januari is het museum gesloten.

Meer informatie over de activiteiten is te vinden op groningermuseum.nl/activiteiten

Noot voor de redactie

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de afdeling Communicatie, PR en Marketing:
Willemien Bouwers wbouwers@groningermuseum.nl +31 (0)50 3666 510
Karina Smrkovsky ksmrkovsky@groningermuseum.nl +31 (0)50 3666 512