50.000ste bezoeker Gianni Versace Retrospective

dinsdag 14 februari 2023
50.000ste bezoeker Gianni Versace Retrospective
50.000ste bezoeker Gianni Versace Retrospective © Heinz Aebi

Het Groninger Museum ontving op dinsdag 14 februari 2023 de 50.000ste bezoeker voor de tentoonstelling Gianni Versace Retrospective. Zakelijk directeur Esther Moesker ontving hem met een boeket bloemen en de catalogus ‘Gianni Versace Retrospective’. “Wat een verrassing!”, aldus de 21-jarige student.

Mike bezocht het Groninger Museum samen met zijn Griekse vriendin Anastasia Tsingerlioti. De twee leerden elkaar kennen tijdens een uitwisseling van de studie in Roemenië. Dit is niet de eerste keer dat Mike een bezoek brengt aan het Groninger Museum. Hij is erg enthousiast over de tentoonstellingen en nam daarom graag zijn vriendin speciaal voor Valentijnsdag mee naar Gianni Versace Retrospective.

Over Gianni Versace Retrospective
Met Gianni Versace Retrospective brengt het Groninger Museum de carrière van de excentrieke Italiaanse modeontwerper Gianni Versace, een van de meest invloedrijke couturiers ooit, tot leven. In de kleurrijke, gewaagde en emotionele tentoonstelling neemt het museum de bezoeker mee in een wereld van extravagante kleding en uitbundige catwalkshows, waarin mode, pop en design op spectaculaire wijze samenkomen. Gianni Versace werd 25 jaar geleden vermoord, maar zijn vooruitstrevende ideeën zijn nog steeds voelbaar in het modebeeld van nu.

Gianni Versace Retrospective is nog tot en met zondag 7 mei 2023 te zien.

Disclaimer

Deze tentoonstelling is niet officieel, noch geautoriseerd door of verbonden aan Gianni Versace S.r.l. en/of de familie Versace.