Beleef vanaf 5 juni de Kinderbiënnale in het Groninger Museum

dinsdag 1 juni 2021

Koningin Máxima heeft op dinsdag 1 juni de Kinderbiënnale feestelijk geopend samen met alle kinderambassadeurs en de kunstenaars van de tentoonstelling. Kom vanaf zaterdag 5 juni óók naar het Groninger Museum en beleef deze nieuwe interactieve tentoonstelling voor de hele familie. Reserveer je tickets van te voren.

Kinderbiënnale

De Kinderbiënnale is een actieve tentoonstelling die je uitdaagt om te reageren op de kunst. Je wandelt letterlijk door een kunstwerk, je bouwt mee of je hebt interactie met een digitale presentatie. Tijdens deze eerste Nederlandse editie zijn er elf kunstwerken te zien. Drie installaties komen uit Singapore, de overige werken zijn vervaardigd door nationale en regionale kunstenaars, met Groningse kunstenaars in het bijzonder. Er is werk van internationale kunstenaars Andreas Schlegel & Hazel LimSchlegel, Donna Ong en Eko Nugroho. De Nederlandse kunstenaars zijn Bert Schoeren, Chantalla Pleiter, Harry Arling, Lambert Kamps, Nou&Herkauw, Sandra de Groot, Studio Maky, Werc Collective en Wies Noest. Zij zijn speciaal voor deze Nederlandse biënnale geselecteerd uit de regio Groningen. De Kinderbiënnale is tot stand gekomen in samenwerking met National Gallery in Singapore, basisscholen uit Groningen en regionale partners.

Meer moois in het museum

Naast de Kinderbiënnale zijn er deze zomer nog meer mooie tentoonstellingen te zien. Nieuw is de expositie over De Ploeg-lid Alida Pott, met 30 werken die de expressiviteit en eigenzinnigheid tonen die zo kenmerkend zijn voor haar stijl. En natuurlijk kun je ook genieten van de vaste collectie en de tentoonstelling Pronkjewails: originele combinaties van prachtige objecten die gearrangeerd zijn tot meesterlijke stillevens.