Binnenkort zie je werk van Bernadet ten Hove in het Groninger Museum

woensdag 20 juli 2022
Bernadet ten Hove, The Seat wih the Clearest View, 1999. (Oilstick en lakverf op hamerslagplaat, 130 x 130 cm) © John Stoel

Vanaf 8 oktober kun je voor het eerst een solopresentatie van de Groningse kunstenares Bernadet ten Hove zien. Aan de hand van een twintigtal twee- en driedimensionale kunstwerken maak je kennis met haar gevarieerde werk.

Focus en precisie
In een wereld waarin alles steeds efficiënter en sneller gaat, laat Bernadet ten Hove (Raalte 1957 - 2019 Désaignes) je de tijdloosheid van een bedachtzaam en uitvoerig werkproces zien. In haar maakproces experimenteerde zij vrij met materialen en technieken.

Diezelfde aandacht waarmee ze haar werk maakte, vraagt ze ook van jou als toeschouwer. Het werk nodigt je uit om een stapje dichterbij te zetten om alle fijne details te bestuderen, maar ook om weer een stap terug te doen om de werken in relatie tot elkaar te bekijken. Aarzel vooral niet om jezelf de vraag te stellen: ‘Waar kijk ik nou eigenlijk naar?´.

Groningse kunstenares en docent
Bernadet ten Hove is lang actief betrokken geweest in het Groninger kunstleven. Als docent aan Academie Minerva, maar ook als kunstenaar in de stad. Toch is er in Groningen tot op heden, afgezien van een bescheiden presentatie in het Academiegebouw van Minerva, niet eerder een expositie van haar werk te zien geweest.

De tentoonstelling is van 8 oktober tot en met 5 maart 2023 in het Groninger Museum te bekijken.