De kerstman verrast de 100.000e bezoeker van The Rolling Stones - Unzipped

woensdag 20 december 2023
Foto: Siese Veenstra

100.000e bezoeker verrast

Het Groninger Museum ontving op woensdag 20 december 2023 de 100.000ste bezoeker voor de tentoonstelling The Rolling Stones – Unzipped. Hannie de Boer en Philip Friskorn werden bij binnenkomst verrast door de kerstman en directeur Andreas Blühm. Ze mochten een goodiebag en catalogus over Unzipped in ontvangst nemen.

Hannie de Boer en Philip Friskon kwamen speciaal naar Groningen voor de tentoonstelling. De partners overnachtten in Pieterburen. Een bezoekje aan het Groninger Museum was de voornaamste reden van hun uitstapje. Al van jongs af aan is met name Hannie groot fan van The Rolling Stones. Haar platen werden zo vaak gedraaid dat ze er bijna stuk van gingen vertelt ze stralend. Philip Friskorn is meer een Beatles fan, maar ook hij was enthousiast te krijgen voor Unzipped. Om zich heen hadden ze zo veel lovende verhalen gehoord, dat ze zelf ook echt nog een bezoekje wilden brengen. Zeker omdat de tentoonstelling bijna afloopt en voor het laatst in het Groninger Museum te zien is. Waarom Hannie zo’n fan is? De muziek, de stemmen en de kenmerkende bewegingen van de band zijn voor haar onbeschrijflijk.

The Rolling Stones – Unzipped is nog tot en met 21 januari 2024 in het Groninger Museum te bewonderen. Dit is de laatste locatie van de tentoonstelling, dus het is echt de laatste kans! Voor de ultieme Rolling Stones fans niet getreurd. De tentoonstelling mag dan vertrekken, liefhebbers kunnen vanaf 3 januari 2024 bieden op bijzondere objecten uit Unzipped. Alle stukken waar je op kan bieden vind je via Venduehuis der Notarissen | Veilinghuis Den Haag

Foto: Siese Veenstra