De winnende kunstwerken van Michelle en Ard nu te zien in het museum

vrijdag 14 juni 2024
Michelle en Ard, het Wijnand in de Ochtend-team en het Groninger Museum

Voor kunstenaars Michelle Temminghof en Ard Huizinga is op dinsdag 11 juni een droom werkelijkheid geworden. In samenwerking met 3FM organiseerden we de actie Tussen Kunst & Niets, waarbij twee kunstenaars de kans kregen om hun werk de hele zomer in het museum te kunnen exposeren. Uit honderden aanmeldingen viel de keuze uiteindelijk op de schilderijen van Michelle en Ard.

Michelle presenteert het expressieve kunstwerk Time and Space. Ard liet zich inspireren door de Groninger kunstenaarsgroep de Ploeg voor zijn kunstwerk Colorful Days. De kunstwerken zijn vanaf nu de hele zomer te bewonderen in het museum!

Groninger Museum x 3FM: Tussen Kunst & Niets
Een aantal weken geleden was in het nieuws dat een medewerker van een museum in München illegaal een spijkertje in de muur had geslagen om daar zijn eigen werk op te hangen. Dat bracht 3FM-dj Wijnand Speelman op een idee: wat als er (legaal) wordt geregeld dat het kunstwerk van een 3FM-luisteraar de hele zomer in een museum kan hangen? Luisteraars konden zichzelf opgeven en maakten daarmee kans om de hele zomer met hun kunstwerk in het Groninger Museum te hangen. De vele inzendingen waren erg divers en de keuze daardoor lastig. Het Groninger Museum was daarom bereid ruimte vrij te maken voor twee luisteraars. De ingezonden kunstwerken zijn beoordeeld door het Groninger Museum, in overleg met het Wijnand in de Ochtend-team (NPO 3FM/KRO-NCRV).