Eerste familiedag Groninger Museum in samenwerking met Vinkhuizen

donderdag 11 oktober 2018

Op zondag 21 oktober houdt het Groninger Museum een familiedag. Deze eerste editie staat in het teken van de Groninger wijk Vinkhuizen. Het museum wil graag meer inwoners uit de stad Groningen verwelkomen en organiseert daarom het komende jaar meerdere familiedagen in samenwerking met verschillende wijken. Omdat deze eerste editie in samenwerking is met Vinkhuizen is de toegang voor families uit die wijk gratis.

Programma
Tussen 10 en 17 uur zijn er doorlopend familierondleidingen, workshops in het atelier, zijn de Praatjesmakers aanwezig en treedt streetdancegroep Kidzdance de Wende op. Natuurlijk zijn de tentoonstellingen ook te bezoeken: Avant-garde in Groningen. De Ploeg 1918 - 1928, LaChapelle: Good News for Modern Man, Hella en Freek de Jonge: Het Volle Leven en de vaste collectie.

Opening Mooi Vinkhuizen
Museumdirecteur Andreas Blühm opent om 12 uur samen met enkele geportretteerden de expositie Mooi Vinkhuizen. Kunstenaar Esli Tapilatu legde voor het Poster Portret Project van Capital of Happiness inwoners uit Vinkhuizen vast met de vraag wat hen gelukkig maakt. De foto’s zijn tot en met zondag 28 oktober te zien in de entreehal van het museum.

In de wijk
In aanloop naar de familiedag was het Groninger Museum aanwezig op het zomerfeest End of Summer, op de burendag en op het kinderboekenfeest in de Vensterschool. Het VSB Fonds ondersteunt het familieproject van het Groninger Museum met een financiële bijdrage.