Ellis Hendriksen nieuw Hoofd Participatie & Educatie

maandag 26 september 2022
Ellis Hendriksen

Vanaf 1 november start Ellis Hendriksen (Amstelveen, 1969) als nieuw Hoofd Participatie & Educatie bij het Groninger Museum. In deze rol zal zij onderwijsprogramma’s voor scholen, participatieprojecten en culturele publieksprogramma’s ontwikkelen en samen met het team uitvoeren.

Het lijkt me heel mooi om de centrale rol die educatie momenteel heeft nog meer uit te bouwen en mee te nemen in het totale beleid van het Groninger Museum.

Een van haar eerste projecten wordt de tweede editie van de Kinderbiënnale in 2024, de tweejaarlijkse tentoonstelling die door kinderen wordt bedacht en gemaakt.

Educatie zit Hendriksen in het bloed: ze studeerde onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en werkt sindsdien in de cultuur- en kunsteducatie. Momenteel is zij verantwoordelijk voor de educatieve programma’s bij SPOT en bij Theater De Steeg in Groningen. Haar grote netwerk in de culturele sector en in het onderwijs zal goed van pas komen bij haar nieuwe functie.