Fabienne Chiang nieuwe conservator hedendaagse kunst mode en design

donderdag 3 februari 2022

Fabienne Chiang is per 1 februari 2022 gestart als conservator bij het Groninger Museum. Haar aandachtsgebieden zijn hedendaagse kunst, mode en design.

Chiang studeerde Media, Kunst, Design en Architectuur aan de Vrije Universiteit Amsterdam en behaalde hier ook haar master Erfgoedstudies (Museumconservator). Tijdens haar studie was zij conservator in opleiding bij het Stedelijk Museum in Amsterdam. Daar werkte Chiang mee aan tentoonstellingen met o.a. Günther Förg, Rineke Dijkstra en Zanele Muholi. In 2019 keerde Chiang als projectmedewerker terug bij het Stedelijk en nam daar in het voorjaar 2021 tijdelijk de functie van conservator fotografie waar. Chiang realiseerde als waarnemend conservator hedendaagse kunst de time-based-media commissions series “Sketches for the Future” en werkte aan de solotentoonstellingen van Oliver Laric en Hito Steyerl. Naast haar functie als conservator bij het Groninger Museum is Chiang tot het najaar 2022 werkzaam voor het Van Abbemuseum in Eindhoven.