Goed nieuws! The Rolling Stones komen terug naar Groningen!

donderdag 1 april 2021

The Rolling Stones – Unzipped komt in 2023 terug naar Groningen. De verlenging tot en met 18 april bleek te kort om weer te heropenen voor het publiek. De tentoonstelling reist door naar de volgende bestemming: Marseille. In 2020 was de expositie vier weken open. Dankzij goede aanpassingen in en om het gebouw kon Unzipped door ruim 20.000 mensen coronaproof worden bekeken.

Het goede nieuws is dat het Groninger Museum met het management van de Rolling Stones overeenstemming bereikt heeft om de tentoonstelling in 2023 terug naar Groningen te halen. Management en band waarderen de inspanningen van het museum en balen dat de pandemie een groot publiekssucces verhinderd heeft. “We are sorry to leave Groningen where we felt very much at home. Now we are happy to announce that we will return soon!”

Het Groninger Museum is dankbaar voor het genereuze gebaar van de Rolling Stones. Directeur Andreas Blühm: “Het is nog nooit voorgekomen dat een tentoonstelling twee keer naar hetzelfde museum is gereisd, maar deze tijden vragen om originele oplossingen. Het is ontzettend zonde dat niet meer mensen van Unzipped konden genieten en we verheugen ons op de herkansing in 2023.”

Tot en met 18 april kan het publiek nog van de online tentoonstelling genieten. Alle online bezoekers maken kans op een kunstwerk van Ronnie Wood en een catalogus met de handtekening van Mick Jagger. Unzipped online is te bekijken op rollingstonesgroningen.nl.