Groninger Museum krijgt positief advies van Raad voor Cultuur

vrijdag 5 juni 2020
1. Groninger Museum

Fantastisch nieuws! We zijn erg blij met het nieuws dat de Raad voor Cultuur aan het Groninger Museum een positief advies heeft gegeven voor Rijkssubsidie binnen de Culturele basisinfrastructuur (BIS) 2021 - 2024. Hiermee kunnen we in de toekomst verder met het ontwikkelen van mooie projecten, waardoor nog meer mensen in het Groninger Museum van kunst kunnen genieten.

Een van de ambities is om kinderen uit de hele regio Groningen actief bij de collectie van het museum te betrekken. Ook werkt museum het aan een project waarbij alleenstaande ouderen die in de provincie wonen gemakkelijker het museum kunnen bezoeken. Daarnaast wordt de collectie in het depot van het museum toegankelijker gemaakt voor het publiek. En tot slot staat er een ambitieuze tentoonstelling op het programma waarin de verbinding tussen van Gogh en kunststroming De Ploeg wordt gelegd.

Op donderdag 4 juni heeft minister Van Engelshoven het advies van de Raad voor Cultuur ontvangen.

Uiterlijk op 15 september (Prinsjesdag) maakt de minister de definitieve subsidiebesluiten bekend.