Groninger Museum opent deuren voor onderwijs

Kinderbiënnale 2021-2022, Gea Schenk
Kinderbiënnale 2021-2022, Gea Schenk © Foto: Gea Schenk

Groninger Museum opent deuren voor onderwijs

Vanaf dinsdag 25 januari kunnen scholieren het Groninger Museum weer bezoeken. Het museum is blij dat cultuureducatie gewoon door mag gaan. Voor scholen in het primair en voortgezet onderwijs is een mooi en leerzaam aanbod samengesteld voor De Kinderbiënnale en de tentoonstelling JR: Chronicles. Docenten die met hun klas willen komen kunnen zich aanmelden via de website van het museum.

Interactieve rondleiding door Kinderbiënnale en JR: Chronicles
Als onderdeel van het bezoek kan de school kiezen voor een rondleiding in De Kinderbiënnale of in de tentoonstelling JR: Chronicles. De museumdocent vertelt over de kunstwerken die er te zien zijn en de kunstenaars en gaat in gesprek met de leerlingen. Het bezoek met de klas is een interactieve en leerzame beleving die jongeren op een toegankelijke manier laat kennis maken met kunst en cultuur.

Verantwoord bezoek
Samen met de onderwijsinstelling zorgt het museum voor een verantwoord bezoek waarbij de regels van de overheid worden gevolgd. Zo dragen leerlingen vanaf 13 jaar en ouder verplicht een mondkapje en leerlingen van groep 6, 7 en 8 worden aangeraden een mondkapje te dragen. Een coronatoegangsbewijs is voor schoolgroepen niet nodig. Vanzelfsprekend houdt iedereen 1,5 meter afstand.

Aanmelden
Het educatiebezoek is mogelijk voor het primair onderwijs en voortgezet onderwijs. Scholen die belangstelling hebben kunnen zich aanmelden via www.groningermuseum.nl of tijdens werkdagen contact opnemen met het museum via 050 3666 555.