Groninger Museum vanaf nu online te bezoeken in nieuwe interactieve 360 graden omgeving

donderdag 9 april 2020
Online Groninger Museum
Online Groninger Museum © Carola de Poel, Panorama-Fotografie

Bezoek het museum vanuit huis

Bezoek het Groninger Museum op je mobiel of vanuit je huiskamer. Het virtuele Groninger Museum is vanaf vandaag open in een 360 graden omgeving. Speciaal voor fans van de populaire tentoonstelling CHIHULY uit 2018/2019 is deze aan de online tour toegevoegd.

Het Atelier, het Info Center en schilderijen van De Ploeg zijn nu al te zien, maar daar zullen nieuwe tentoonstellingen bij komen. Uniek aan deze tour is de nieuwe ontwikkelde interactieve content: in totaal zijn er bijna 90 hotspots met audiofragmenten, muziek, video’s, tekstbordjes, zaalteksten, kijkvragen en weetjes toegevoegd. Speciaal voor kinderen van 0-90 jaar zijn er creatieve opdrachten te vinden, zoals puzzels, kleurplaten, schilder- en fotografie-opdrachten.

De 360 graden tour is ontwikkeld in samenwerking met Carola de Poel van Panorama Fotografie.