Groninger Museum zoekt bijzondere verhalen

2019 Jubileumjaar

dinsdag 19 maart 2019

Het opvallende Groninger Museumgebouw, dat ontworpen is door Alessandro Mendini (1931-2019), bestaat in oktober 25 jaar. Speciaal voor dit jubileum is het museum op zoek naar goede verhalen. Heb jij een memorabel Groninger Museummoment meegemaakt? Stuur je verhaal op en misschien wordt het wel gepubliceerd in het Groninger Museummagazine.

Groninger Museumverhalen
Groninger Museumverhalen © Siese Veenstra

Jouw verhaal

Het verhaal kan interessant, gek, bijzonder of ontroerend zijn: alles met betrekking tot het museum is welkom. Ben je bijvoorbeeld betrokken geweest bij de bouw? Of ten huwelijk gevraagd in het museum? De beste inzendingen worden gepubliceerd in het Groninger Museum-jubileummagazine dat vanaf oktober in het museum te koop is en de winnaars ontvangen een leuke goodiebag.

Oktober feestmaand

In het kader van de 25ste verjaardag van het gebouw staat de maand oktober bol van de feestelijke activiteiten. Zo opent op 12 oktober de tentoonstelling Mondo Mendini – De wereld van Alessandro Mendini van en over de Italiaanse architect en ontwerper, door wie het Groninger Museum één van de opvallendste en bekendste plekken van de wereld is geworden. Verder staan onder meer een prijsvraag, bakwedstrijd en een groot feestweekend op de planning. Houd de website van het museum in de gaten voor het volledige programma.

Spelregels

Schrijf je verhaal op
• In maximaal 600 woorden.
• Verstuur het naar webmaster@groningermuseum.nl, met als onderwerp: "Mijn verhaal over het Groninger Museum".
• Vermeld ook je naam, leeftijd en woonplaats.
• Illustratie of foto erbij mag, hoeft niet.
• Stuur je inzending op vóór dinsdag 30 april.

Je verhaal gepubliceerd

Een selectie van deze verhalen publiceren we in het Groninger Museum Magazine en belonen we met een leuke goodiebag.

Voorwaarden

- Met deelname stem je in dat als jouw verhaal wordt uitgekozen door het Groninger Museum, je naam en misschien ook je portret mag worden gebruikt voor educatieve- en marketingdoeleinden.
- Iedereen mag meedoen, ook (oud) collega’s.
- Over de inzendingen wordt niet gecommuniceerd.